Niente Da Nascondere 2005 (1)
Intanto il figlio Pierrot scompare per una notte facendo pensare ad un rapimento quando invece era andato a casa di un amico senza dire niente. Majid e il figlio vengono però portati in commissariato e interrogati per questo. Pierrot dimostra poi uno strano risentimento nei confronti della madre, che accusa di avere una relazione con Pierre, un amico di famiglia.
Niente da nascondere 2005 (1)
Caché, also known as Hidden, is a 2005 psychological thriller film written and directed by Michael Haneke and starring Daniel Auteuil, Juliette Binoche and Maurice Bénichou. The plot follows an upper-class French couple, Georges (Auteuil) and Anne (Binoche), who are terrorised by anonymous tapes that appear on their front porch and seem to show the family is under surveillance. Shot in Paris and Vienna in 2004,[1] the film is a co-production of France, Austria, Germany and Italy.[2] The French government's decades-long denial of the 1961 Seine River massacre was an inspiration to the story.[3][4]
Caché competed for the Palme d'Or at the 2005 Cannes Film Festival, where polled critics and festival audiences considered it a frontrunner.[5] Ultimately, the jury awarded Haneke Best Director.[6] At the European Film Awards, it competed with the Cannes Palme d'Or winner, L'Enfant by the Dardenne brothers, with Caché winning five awards, including Best Film.[7]
Kettle in 18/10 stainless steel with melodic whistle in brass and handle in PA, black. Magnetic steel bottom suitable for induction cooking. Kettle in stainless steel mirror polished with melodic whistle in brass and handle in PA, black. Magnetic steel heat diffusing bottom. This kettle was our first designer kettle, heralding a new season of kettle ideas for ourselves as well as many other kettle manufacturers. The true heart of this design is the brass whistle whose pipes sing two notes, mi and si, when the steam blows through them, giving a particularly attractive melody. Sapper wanted to avoid giving the kettles whistle the usual irksome sound of the other kettles on the market. And this purely musical requirement led to what I think can be described as Alessis first multi-sensorial design. This object appeared in the movies:Generazione 1000 euro (Generazione 1000 euro, M.Venier, 2008); Niente da nascondere (Caché, M.Haneke, 2005).
Stefano Savona was born in Palermo in 1969. He studied archaeology and anthropology in Romeand took part in various archaeological digs in Sudan, Egypt, Turkeyand Israel. In 1995 he started working as a freelance photographer, and since 1999 he has devoted himself mainly to directing and producing documentary films and video installations (D-Day, 2005). His first feature-length film, Primavera in Kurdistan (2006) won the S.C.A.M. International Prize at the Festival Cinéma du Réel in Paris, as well as a nomination for a David di Donatello for best documentary. His Piombo fuso (2009) won the Special Jury Prize at the Locarno International Film Festival in the Filmmakers of the Present competition. In Paris in 2010, he co-founded, along with Penelope Bortoluzzi, the production company Picofilms. In 2011 he directed and produced Palazzo delle Aquile, which won the Grand Prix du Cinéma du Réel in Paris, and Tahrir: Liberation Square, winner of a David di Donatello and a Silver Ribbon for Best Documentary 2012; the latter film premiered at the Festival of Locarno, the New York Film Festival, the Viennale and Doclisboa.
Si dice che la Regione Toscana abbia predisposto una revisione della legge 1 del 2005. Di questo non c'è notizia sul sito istituzionale della Regione, ma sembra ci sia stato un incontro in proposito con ANCI, UNCEM e URPT. Certamente non sarà una riforma clandestina ma sicuramente sarebbe utile una più vasta informazione e partecipazione possibile.
D'altra parte dobbiamo ricordare che la legge 1 è figlia di una lettura un po' esasperata della riforma costituzionale del 2001 e che se aveva assunto come fondante il principio di sussidiarietà, aveva sostanzialmente dimenticato quelli di differenziazione ed adeguatezza. Come dire i comuni avranno le loro colpe, ma il primo vero problema sta nell'aver ridotto il PIT ed i PTC a narrazioni anche fascinose, ma prive di una qualsivoglia cogenza, mentre il secondo problema sta nell'evidente difficoltà di lettura dei piani strutturali, che sono approvati in accordo di pianificazione tra comune, provincia e regione, ma evidentemente riuscirebbero a nascondere molto bene interessi e forze speculative che poi emergono nei regolamenti urbanistici. 041b061a72